Beretning 2020

Formandens beretning 2020

 

Året startede med at 2 medlemmer af bestyrelsen flyttede, yderligere blev vores generalforsamling udskudt flere gange. Dette betød også at der ikke skete meget bestyrelsesarbejde i denne periode.

Generalforsamlingen 2019 blev til sidst afholdt 25.06.20.

Jette nr. 24 blev valgt ind som kasser og Michael nr. 30 som Næstformand.

Grønne arealer og legeplads: I juni og juli begyndte der igen at blive åbnet op, dette betød også at Charlotte og Kasper fra Haveudvalget fik arrangeret 2 arbejdsdage. Vi fik ordnet parkeringspladsen, strygning af træer m.m.

Yderligere fik legepladsudvalget, med hjælp fra Klavs, et nyt gyngestativ op på legepladsen. Det var lidt af en opgave at få det op.

Der var rigtig stort fremmøde til vores arbejdsdage. Det betyder rigtig meget, at der bliver støtte op. Men ikke kun på arbejdsdagene, men også i hverdagen.

Derfor vil jeg gerne sige: Tusind tak til alle som har hjulpet gennem året.

Der er flere naboer som har grønne bælter ind til vores grundejerforening. Torkild Laursen fik vi talt med, især det grønne bælte ind til første række. Dette er blevet udbedret.

Vi har også kontakt med Bilforhandleren, de har et ønske om at ændre det grønne bælte i samarbejde med vores Grundejerforening. Det har vi takket ”ja tak” til. Der kommer ikke til at være udgifter forbundet med dette.

Delfinstillads, som har hækken der vokser ind over vores plankeværk ved parkeringspladsen. Her er også etableret kontakt, så hækken kan blive klippet ned.

Yderligere har vi fornyet kontrakten med Roskilde Ejendomsservice, som står for vedligeholdelsen af vores grønne arealer. Kort fortalt, græsset bliver slået efter behov. Hække bliver klippet 1 gang om året i august.

Storskrald: Efter at alting var lukket ned i foråret 2020, var det dejligt da det blev muligt at sætte ud til storskrald igen.

Vi skal dog huske på, at vores skrald skal være sorteret. Der må heller ikke sættes byggeaffald ud. Dette skal man orientere sig om, inden man stiller ud.

Se gerne retningslinjer:

https://www.htk.dk/Bolig-og-veje/Husholdningsaffald/Storskrald

Hvis der er skrald som ikke er taget med, skal man huske selv at bortskaffe det.

Katte: Der er også flere som har katte gående ude, det er dejligt med liv i området. Samt at det kan have en effekt på antallet af mus og rotter. Dog kan der desværre også være gener, for de naboer som ikke har katte. Vi henstiller til, at man så vidt muligt tager ansvaret for egne katte i vores nabolag. Husk vi også har en ræv eller 2 i området, set ved nr. 54.

Koldvandsrør: Vi fik yderligere kontrakten vedr. koldvandsrør på plads, arbejdet med udskiftning heraf startede i uge 5 og afsluttes uge 8 2021.

Forsikring: Bestyrelsen har også kigget vores forsikring igennem, som desværre var en del forældet. Vores forsikring er nu opdateret, det betyder at vi nu har dækning arbejdsgiver ansvar og bestyrelsessikring. F.eks. hvis der sket en skade ved fælles arbejdsdage, så er det grundejerforeningen forsikring der dækker.

Selv om året har været præget af nedlukning, er jeg stolt af alle de ting vi har nået. Det bliver spændende at se hvad 2021 har i vente.

 

Janni Juel Glyngø

Formand for Klovtofteparkens Grundejerforening

Skriv et svar

  • Ordinær Generalforsamling

    21. marts 2021 kl 13:00 på parkeringspladsen

    Vi holder ordinær generalforsamling såfremt vejret er dårligt udskydes generalforsamling til april

    se:Indkaldsen

  • Seneste indlæg